Gode råd til at optimere din udlejning

Gør et grundigt forarbejde før du udlejer - det betaler sig

Feriebolig-Spanien.dk har udlejet boliger siden 2002. Vi har i løbet af disse år opbygget et solidt kendskab til, hvad der gør din udlejningsforretning profitabel. Det er i virkeligheden ganske nemt at gå til, men der er visse ting, du bør have styr på, før du starter.
Vi har opbygget en vidensdatabase, som vi gerne deler med dig, så du kan få success med din udlejning. Herunder får du råd og vejledning til, hvordan du får success med udlejning af din feriebolig.

  1. Du opretter en konto her
  2. Når du har modtaget en e-mail med din adgangskode, skal du indtaste adgangskoden sammen med din e-mailadresse på login skærmen
  3. Opsæt 2-trinsbekræftelsen ved hjælp af din mobiltelefon ved at følge trinene på skærmen
  4. Log ind på din konto og opret en profil med dine personlige oplysninger
  5. Klik på "Ny annonce" og følg de enkle trin på siden
  6. Når din annonce er oprettet, vil du blive bedt om at fremlægge dokumenter for ejerskab
  7. Opsæt dine reservationer i kalenderen for tilgængelighed
  8. Betal for din annonce via "Betal" i menuen på din konto

Tænk på, at for en potentiel gæst, er du en fremmed, som de betror ikke kun deres penge, men også deres ferie. Så før enhver kontakt er etableret, bør du være opmærksom på, at potentielle gæster reserverer deres familieferie uden sikkerhedsnet. Med det i tankerne er det meget vigtigt, at din annonce afspejler tillid ved hjælp af følgende tips:

Oplysninger, der skal indgå i din annonce:
  • Skriv det fulde navn på en relevant kontaktperson. Det kan være dit navn eller din virksomheds navn. Vi anbefaler ikke brugen af kælenavne
  • Tilføj et profilbillede. Du kan enten uploade et efter eget valg eller linke din personlige konto til din Facebook-profil
  • Tilføj et telefonnummer. Vi råder gæsterne til at ringe til ejerne for at bekræfte bankkontooplysninger
  • Tilføj og vedligehold en up-to-date kalender for tilgængelighed, så gæsterne kan se, at andre har reserveret din feriebolig og hvornår
Når der er blevet etableret kontakt:
  • Send en formel reservationskontrakt inklusive alle oplysninger om betaling, datoer, ferieboligen og kontaktdetaljer. Du kunne overveje at bruge vores standard lejekontrakt
  • Besvar e-mails indenfor relativ kort tid, ellers kan gæsterne ændre mening eller bestille en anden feriebolig
  • Husk: korrekt og informativ kommunikation vil opbygge gæsternes tillid til dig og din feriebolig

At logge ind på din brugerkonto involverer to trin. Det første trin er at indtaste din e-mail og adgangskode. Hvis du har glemt din adgangskode, kan du få en ny, som vi sender til dig via e-mail. Bemærk, at efter fem forkerte forsøg på indtastning af korrekt adgangskode, vil din konto blive blokeret i 20 minutter. Hver konto kan kun have én registreret e-mailadresse. Det er heller ikke muligt at have to konti med samme login-e-mail. Det andet trin er at indtaste den kode, som sendes via sms til din telefon. Dette er kun nødvendigt, når der er gået 60 dage siden sidste gang, du loggede ind og indtastede en kode, eller når du logger ind fra en ikke tidligere anvendt enhed. Læs mere om det her:

http://www.spain-holiday.com/rentalbuzz/extra-security-for-owners-login-2-step-verification

Ved problemer med login, kan du kontakte vores kundeservice fra din registrerede telefon, og vi vil hjælpe dig.

Gode fotos er dine vigtigste værktøjer. Vi ønsker at understrege vigtigheden af at sørge for, at dine billeder er af den bedste kvalitet, idet de dybest set udlejer din feriebolig for dig. Vi råder dig til at sikre, at du har gjort følgende:

  • Tag dine billeder på en solrig dag med blå himmel
  • Morgen- og eftermiddagssol giver dine billeder det bedste lys
  • Sørg for at holde solen bag dig, når du tager dine billeder
  • På din annonce bør det første foto være det bedste, da dette bruges som præsentationsbillede i oversigterne og dermed er det første indtryk, potentielle gæster får af din bolig
  • Når du tager indendørsbilleder, anbefaler vi, at der benyttes blitz, og at gardinerne er trukket fra
  • Vis både indedørs-og udendørsbilleder og billeder fra omgivelser som pool, have, strand o.s.v.
  • Hvis du ønsker at gøre en ekstra indsats - kontakt en professionel fotograf

Alle beskrivelser og noter skal skrives på engelsk (som er vores standard sprog). Derudover kan du også lave en beskrivelse i nogen af de andre tilgængelige sprog. Der er ingen begrænsning med hensyn til længden af beskrivelsen. Du kan skrive så meget eller så lidt, som du vil om din feriebolig og området. Vi beder om, at du skriver beskrivelser selv og ikke kopiere fra en anden ferieboligannonce på www.feriebolig-spanien.dk.

Generelt er det en god ide at ikke kun fremhæve de positive ting ved din feriebolig, men også lokalområdets faciliteter i form af indkøbsmuligheder, transportmuligheder med videre. Skriv en informativ beskrivelse, ikke for lang, ikke for kort. Folk har brug for at blive informeret, men de ønsker ikke at kede sig.

Det er vigtigt at lave en attraktiv annonce, som folk ikke kan gå glip af. Vi tilbyder forskellige værktøjer på din konto, der kan vise sig vigtige for din udlejningsvirksomhed. Her er en hurtig guide til nogle af de vigtigste redskaber:

  • BILLEDER - Dit bedste kort, så sørg for at nærlæs
  • OVERSÆT DIN ANNONCE - Vores system giver dig mulighed for at skrive din annonce på mange sprog. Log ind på din konto og skriv din annonce på alle de sprog, du ønsker. Dette vil øge synligheden af ​​din annonce på søgemaskinerne i flere lande og åbne døre til flere potentielle gæster. Gæster føler sig ofte bedre tilpas, hvis de lejer fra en person, der taler deres sprog
  • KALENDER - Kalenderen for tilgængelighed skal bruges og opdateres. Gæsterne foretrækker at kontakte husejere med annoncer, som viser en opdateret kalender, da det giver en følelse af pålidelighed, og gæsterne føler sig et skridt tættere på at sikre sig en feriebolig. Vi modtager nogle gange klager fra potentielle gæster, som siger, at en periode forekommer tilgængelige i kalenderen, selvom den faktisk ikke er det. Så vi har indført et nyt system, der stopper din annonce fra at blive vist fra den specifikke datosøgning, hvis kalenderen er ikke opdateret. En tidsperiode skal vises som reserveret, når reservationen er betalt, så sørg for at opdatere den på dette tidspunkt. Der er API'er til rådighed til at synkronisere kalenderen på din private hjemmeside eller en anden ferieudlejningsportal (ved hjælp af iCal) med annonce på Feriebolig-Spanien
  • LAST MINUTE - Hvis din feriebolig har tilgængelighed i den nærmeste fremtid, kan du oprette et gratis last minute tilbud for at øge dine chancer for at få ferieboligen reserveret i denne periode. Denne mulighed findes i sektionen "Priser"
  • SVAR HURTIGT - Hvis du svarer hurtigt på dine forespørgsler, øger du dine chancer for at blive den første til at få reservationen. Du kan bruge vores skabeloner og auto-respons værktøjer til at hjælpe dig med dette
  • STRUKTURER DIN VIRKSOMHED - Hvis en gæst føler, at din kommunikation er korrekt, hurtig og informativ, og at du har givet information og hjælp, hvor det er muligt, er de mere tilbøjelige til at stole på dig og reservere din feriebolig
  • PRÆSTATION - Her kan du få en idé om, hvordan din annonce klarer sig i forhold til tidligere år, og du kan følge med i, hvor mange hits og klik den modtager, samt flere værktøjer
  • WIDGETS - Hvis du har din egen private hjemmeside, kan du bruge vores widgets til at tilføje på dit webside. Vi tilbyder widgets til kalender, billedeslideshow, priser og anmeldelser
  • ANMELDELSER - Pas godt på din feriebolig og gæster for at modtage flotte anmeldelser

Nej, det er ikke tilladt. Hver annonce hører til en feriebolig, og ID-nummeret vil altid være relateret til denne ene feriebolig. Hvis du ikke længere annoncerer en feriebolig eller har brug for at annullere annoncen af en eller anden grund, så bedes du informere vores kundeservice. De vil tage annoncen offline, og du kan overføre den resterende tid til en anden annonce. Vi gemmer ikke annonceringstid til et fremtidigt tidspunkt, det skal overføres med det samme.

Vi har ikke kræver, at du bruger en reservationsformular. Vi anbefaler dog, at du skriver en formel kontrakt mellem dig og gæsten for at undgå misforståelser og for at opbygge en følelse af tillid. Dette kan gøres via en standard e-mail eller word / pdf-fil på engelsk. Vi anbefaler, at du bruger vores standard reservationsformular, der omfatter de mest almindelige oplysninger, som er nyttige for dig og gæsten.

For yderligere oplysninger om, hvad du måske ønsker at inkludere i din personlige reservationsformular, bedes du læse denne artikel.

  • Log ofte ind på din brugerkonto og find alle de forespørgsler, vi har sendt dig under "secure inbox"
  • Du kan aktivere SMS servicen, som vil advisere dig, hver gang du modtager en ny forespørgsel
  • Tjek din junkmail på din egen e-mailkonto, da gode e-mails indimellem kan lande derinde

I første omgang skal du oprette annoncen i din brugerkonto. Men hvis du er i tvivl eller har tekniske problemer, så står vores kundeservice klar til at hjælpe og guide dig gennem processen. Da du kender din feriebolig og lokalområdet bedst, er du den bedste person til at oprette din annonce.

Det vil tage 0-3 arbejdsdage for din annonce, før den bliver vist online. Når den er færdig og er blevet godkendt af vores personale (dokumenter som beviser ejerskab er blevet gennemgået), og din betaling er modtaget, så vil din annonce gå online. Du kan på ethvert tidspunkt logge ind og foretage ændringer i din annonce, men du kan ikke ændre ferieboligen. Hver annonce er for en feriebolig, og det kan ikke ændres. Fakturaen færdiggøres på samme tid, som vi modtager din betaling, og den er tilgængelig på din brugerkonto, hvor den kan downloades eller udskrives. Det er derfor vigtigt, at du sørger for, at dine personlige oplysninger er korrekt indtastet på din kontoprofil, da vi ikke ændrer fakturaer, når betalingen er modtaget, og fakturaen efterfølgende er færdiggjort.

Vi har 3 typer af annonceringspakker: standard, plus og premium.

Premium annoncer opnår de øverste placeringer i provinsen, kyst, by / by og forstad.

Plus annoncer opnår de højeste positioner mulige under premium annoncerne i forhold til byen / by og forstad.

Standard annoncer opnår en position lige under premuim og plus annoncer. For at sikre maksimal synlighed og den bedste ydelse for hver annonce, bruger vi et Quality Score system. Jo flere oplysninger du tilføjer til din ferieboligannonce, jo bedre bliver din score. Ferieboligannoncerne roteres på daglig basis.

Vi har opdelt siden i forskellige sektioner, så de besøgende har flere måder at finde din annonce på. De kan søge via område, ID, kort, tema, populære destinationer eller avanceret søgning på alle sprog. Desuden vil din annonce med tiden blive samlet op af søgemaskiner, herunder Google, Yahoo!, MSN og andre, der dagligt udfører søgninger på tværs af alle vores hjemmesider.

Bedrageri sker, og vi er derfor alle nødt til at være opmærksomme. Vi overvåger nøje alle forespørgsler og potentielle gæster, og hvis vi finder noget mistænkeligt omkring en forespørgsel, som vi har sendt til dig, vil vi underrette dig. Du bør være forsigtig i forhold til følgende:

  • Hvis gæsten er fra Nigeria, Sudan, Elfenbenskysten eller et andet land fra Centralafrika
  • Hvis historien lyder for fantastisk - "Min regering har sendt mig på en officiel opgave", "jeg arbejder for en kristen organisation" eller "jeg vil gerne betale det fulde beløb med det samme"
  • Hvis det skriftlige engelsk er meget dårligt, men meget formelt.
  • Du modtager en check med et større beløb, end det du bad om.
  • Hvis gæsten ønsker at betale dig via "Western Union" eller en lignende virksomhed, som ikke er en bank
  • Læs mere om svindel og phishing på RentalBuzz: http://www.spain-holiday.com/rentalbuzz/c/owners-board/fraud

Nej, men vi giver dig et link, som du kan anvende til at invitere alle dine tidligere gæster til at skrive om din feriebolig på Feriebolig-Spanien.dk.

Du kan læse alt om, hvordan vores system til anmeldelser fungerer her: http://www.spain-holiday.com/rentalbuzz/reviews-how-it-works

Ejer du en privat hjemmeside for din feriebolig? Hvis ja, kan du indsætte et smart link, som vil vise din kalender fra Feriebolig-Spanien.dk på din egen hjemmeside. Hvis du opdaterer din kalender fra din konto på Feriebolig-Spanien.dk, vil din kalender med det samme og automatisk også opdateres på din hjemmeside. Hvis du på et tidspunkt vælger ikke længere at annoncere på Feriebolig-Spanien.dk, vil du stadig være i stand til at vedligeholde din kalender for tilgængelighed gratis. Alt, du skal gøre, er at indsætte et lille stykke HTML-kode, som er tilgængeligt på siden, hvor du styre din kalender.

Vi tilbyder også widgets til at styre din prisoversigt, anmeldelser og billede-slideshow.

For at undgå at henvendelser til dig ender i din spam eller junk mappe har vi oprettet et par ekstra funktioner til at sikre en sikker levering af henvendelser til dig. Hvis du bruger en webbaseret e-mail-klient som Hotmail, BTInternet, Telefonica, Yahoo! eller Gmail skal du tilføje support@spain-holiday.com, enquiries@spain-holiday.com og noreply@spain-holiday.com til din kontaktliste eller whiteliste.

Log ofte ind på din brugerkonto på Feriebolig-Spanien.dk at sikre, at du har modtaget alle dine henvendelser og anvend vores secure inbox til at svare dem.

Vi har et par forhold, som du vil blive bedt om at acceptere, når du opretter din annonce på Feriebolig-Spanien.dk. Hvis du ønsker at læse en detaljeret udgave, kan du gøre det her: læs vores betingelser og vilkår for at annoncere.

Hvis du har spørgsmål, der ikke blev besvaret ovenfor, så kontakt os venligst. Du kan også prøve at kigge i vores engelske artikeldatabase RentalBuzzz, hvor vi dækker emner fra hele industrien indenfor ferieboligudlejning for at hjælpe dig med at blive en successfuld ferieboligudlejer.

X
Vind et gavekort på 750 euro!
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og måske er du vores heldige vinder af et gavekort til Feriebolig-Spanien.dk på 750€! Vælg fra over 7500 ferieboliger.

 Vind et gavekort på 750 euro!